reklama

Starbucks a Slovensko: #1

Priblíženie posledných horúcich správ, ktoré mierne obleteli niektoré slovenské webové portáli a článok napísaný s korektnými informáciami, vrátane môjho prídavku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Pred dvoma dňami prebehli internetom správy ako známy a najväčší reťazec kaviarní prichádza na Slovensko. Musím povedať, že som sa naozaj veľmi potešil, pretože som jeden z tých ľudí čo má rád značku už len z princípu. Keďže študujem v Brne zatiaľ len prvý rok bol som svedkom prvého otvorenia (nie priamo) práve v tomto meste. Mnoho obyvateľov ho tam chcelo, už len preto, že v Prahe ich je niekoľko a aj v samotnej Ostrave boli dokonca dve prevádzky. Prečo nie Brno? Druhé najväčšie mesto Česka? Odpoveď som našťastie nemusel hľadať keďže ako som napísal bola otvorená prvá kaviareň. Akurát sa tu len naskytá otázka. Prečo tak ďaleko? Pre vysvetlenie bola kaviareň otvorená v obchodnom centre Olympia na výpadovke z Brna smerom do Bratislavy po pravej strane diaľnice. Samozrejme, ľudí tam chodí niekoľko tisíc denne, takže samotného zisku sa určite obávať nemuseli, ale aj tak som si ja sám zisťoval čo na to obyvatelia. Samozrejme sa pýtali prečo nie centrum. Našiel som dokonca aj odpoveď od vedúceho Starbucks pre Českú Republiku. Bolo to z dôvodu, že v centre Brna je príliš veľa kaviarní a áno, samotný Starbucks sa bál, či bude mať dostatočnú návštevnosť. O pár mesiacov nato som už stál pri novootváranej pobočke v centre Brna v Obchodnom centre Vaňkovka. Očividne sa im potvrdilo, že zisky budú dostatočné aj tam aj keď na rozdiel od prvootvorenej pobočky v Brne, táto bola výrazne menšia, takže na otvorení trochu nestačila zhltnúť všetkých ľudí. Mne osobne ako asi šiestemu zákazníkovi sa to pošťastilo a bolo to naozaj prijemné. Dostal som šálku (áno, veľká radosť z jednej šálky zadarmo :-D), ako inak aj tortu a chvíľku som si tam posedel. O produktoch tu písať nemusím, každý by sa tam určite našiel svoje a aj keď irónia je, že kávu nepijem, rád si tam dám ľadový čaj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi som sa celkom odtrhol a písal viac o trošku inom štáte ako znie v nadpise, ale chcel som napísať kde vlastne som sa prvýkrát stretol s touto značkou kaviarní. Dúfam, že to nebolo príliš nudné a nepreskočíte ten odsek.
Tak a teraz k tomu čo som chcel a o čom som sa pred tými dvoma dňami dočítal. Áno, potešenie z každého nadpisu internetových portálov, že najväčšia sieť kaviarní prichádza na Slovensko. Aké veľké bolo moje sklamanie keď som zistil, že znova sa niekto snažil len upútať a zvýšiť si čítanosť článku, ale zazlievať to nemôžem, asi robím alebo budem robiť to isté. V článku stálo, že nakoniec nepôjde o tradičné pobočky, na ktoré sme zvyknutí, ale len o automaty spoločnosti Selecta, ktorá je obchodným partnerom spoločnosti Starbucks a má na starosť práve aj rozširovanie spoločnosti pomocou takýchto automatov na kávu. Má to byť prémiová káva a celý koncept tohto projektu sa volá „on the go“ práve kvôli automatom, keďže kavu to do šálky nenaleje, ale len do tradičného „kelímku“, ktorý si môžeme zobrať na cestu. Nie je to veľa, ale je to dobrý začiatok zistiť či ľudia na Slovensku Starbucks vôbec chcú a ja dúfam v to, že chcú a výsledky z tohto projektu budú len pozitívne. Asi som preskočil to najdôležitejšie a to kde automaty nájdeme. Prvý by mal v nasledujúcich dňoch stáť na čerpacej stanici Shell na Einsteinovej ulici v Bratislavskej Petržalke (ako prvý o tom informoval internetový portál omediach.com kde som sa to práve na tomto webe dočítal aj ja). Práve na tomto portály sa objavila aj nová aktualizácia s tým, že už začali samotné automaty montovať. Zatiaľ len na skôr spomínanej Einsteinovej pumpe Shell a na Panónskej ceste, rovnako na pumpe Shell, kde nahradili staré automaty na kávu. Celkovo by sa v Bratislave mali objaviť ešte ďalšie tri rovnomenné automaty a tiež na pumpách Shell, ktorá s nimi má určite nejakú zmluvu. Nie je jasné, či týchto 5 automatov má byť spojazdnených do konca tohto roka alebo pribudnú ďalšie aj na iných miestach. Ochrannú známku tu má Starbucks zaregistrovanú už 8 rokov, len stále, podľa informácií, nevie nájsť vhodné priestory. Zaujíma sa práve o Bratislavu a Nitru, kde by táto kaviareň určite tiež zafungovala. Viac informácií zatiaľ nie je jasných. Pokúsim sa to sledovať a ďalej aktualizovať tento článok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pracovníci zapájajú prvý Starbucks automat.
Pracovníci zapájajú prvý Starbucks automat. (zdroj: http://www.omediach.com)

Ešte niečo krátko z histórie čo som sa dozvedel. Prvý Starbucks bol založený v roku 1970 v meste Seattle v USA. Založili ju Gordon Bowker, Jerry Baldwin a Zev Siegel, ktorí ju pomenovali naozaj vynaliezavo a to po dôstojníkovi lode z románu Biela veľryba Frankovi Starbuckovi. V roku 2008 sa niekto hore rozhodol, že asi otvárali príliš veľa predajní len v domovskej USA a preto to začali riešiť dosť razantne a to zatvorením niekoľko sto prevádzok a prepustením vyše 12 tisíc ľudí. Predpokladajme, že to bolo zapríčinené aj druhou svetovou hospodárskou krízou a aby minimalizovali straty, siahli po takomto riešení. Dnes Starbucks pôsobí v 44 krajinách po celom svete a mi nie sme ani zďaleka jedinou kde sa ešte kamenná prevádzka nenachádza. Pre mňa najprekvapujúcejšou krajinou bolo Taliansko, ktoré je navštevované turistami naozaj z celého sveta. Rovnako z Európy chýba ešte aj Chorvátsko a iné štáty bývalej Juhoslávie, Ukrajina, Bielorusko a Pobaltské štáty. No naozaj dúfam, že nasledujúce kroky spoločnosti naplnia očakávania riaditeľa a manažérov a čím skôr uvidíme aj u nás prvú kamennú pobočku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

AKTUALIZÁCIA:

Kávu Starbucks si môžete vychutnať na týchto čerpacích staniciach značky Shell:

Bratislava – Einsteinova, Drieňová a Bajkalská ulica
Nové Zámky – na Komárňanskej ulici
a Červeník smer Bratislava


Ďakujem. Ak sa Vám článok páčil a dočítali ste si ho až do konca neváhajte mi zvýšiť karmu, prípadne lajk alebo napísať komentár. Budem vďačný za Vašu spätnú väzbu :-).

Zdroje: http://www.omediach.com/marketing/item/6984-vieme-prvi-na-slovensko-prichadza-starbucks

 http://www.masmedialne.info/svetoznama-znacka-kaviarni-starbucks-vstupila-na-slovensky-trh-zasluhou-spolocnosti-shell/

https://www.google.sk (fotka článku) a moje vlastné skúsenosti a vedomosti o spoločnosti.

Matúš Eduard Novák

Matúš Eduard Novák

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som 25 ročný študent na Masarykovej univerzite v Brne. Študujem Informační studia a knihovnictví na Filozofickej univerzite.Zaujímam sa o množstvo vecí a dúfam, že sa vám moje články budú aspoň trochu páčiť a odmeníte ich "zvýšením karmy" prípadne "lajkom" či zdieľaním môjho článku :-)Budem veľmi rád ak navštívite moju rozbiehajúcu stránku na FB a odmenili ma prípadným "lajkom".LeMra.sk Zoznam autorových rubrík:  RôzneHudbaŠportE-shopyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu